Monday, November 5, 2007

Layakkah Aku?

Layakkah aku
Mendamba Cinta Yang Satu
Mengimpi Rindu yang Tulus
Sedangkan aku masih lagi
Disini diulit dosa nan silam?

Layakkah aku
Bersuara menyata hasrat rindu dijiwa
Mengakui kasih nan tulus
Sedangkan taubatku
Seringkali tak terlunas?

Layakkah aku
Mengalirkan airmata jernih kesyahduan
MencintaiMu Yang Tulus
Menikmati haruman syurgawi
Sedangkan diri hina ini
sering tunduk pada nafsu duniawi?

Ya Ilahi
Ku tahu Kaulah Maha Pengasih
Kaulah Maha Penyayang
Kasih sayangMu tiada tebanding
Terimalah hambaMu ini
Aku ingin kembali pada fitrahku
Sebagai hambaMu

Ya Allah Rabbul Izzati
Di keheningan malam ini
Kutunduk sujud menghina diri
menghadapMu Ya Khalik
Tiada yang kuharapkan
Tiada yang kudambakan
Tiada Yang kuimpikan
Selain naunganMu Yang Satu

Dipetik dari Mencari Nur

1 comment:

Anonymous said...

subhanallah....!